KURUMSAL KİMLİK

KURUMSAL KİMLİK

Kurumsal kimlik bir firmanın ya da kurumun etiketi olarak tanımlanabilir. Firmanın duruşunu, oluşumunu ifade eden bir kimliktir. Kurumsal kimlik ile firma kendini dış dünyaya sunar. Bu nedenle bu kimlik firmayı tam anlamıyla yansıtan ve ilgi çeken bir formda olmalıdır. İlgi çekici bir kimliğe sahip olan firmalar kurumsal hissettirmelerinin yanı sıra, daha tercih edilir olurlar. İyi oluşturulmuş kimlikler müşterilere daha çok güven vermektedir. Böylece de o firma her geçen gün daha fazla müşteri tarafından tercih edilir olmaktadır. Ayrıca kurumsal kimlik tekrar tekrar oluşturulabilecek bir kimlik değildir. Müşteriler bu görselliği benimsediğinde değişiklik yapmak kolay olmamaktadır. Bu yüzden firmalar kurumsal kimlik oluştururken ilgi çekici ve daime güncel kalabilecek tasarımlar seçmelidir.

Firmaların kendilerine ait kimlikleri uzmanlardan yardım alarak oluşturması, o kimliğin daha kullanışlı olmasını sağlamaktadır. Alanında uzman kişiler tarafından tasarımı yapılan kimlikler güvenle kullanılabilmektedir.

Kurumsal Kimlikte Neler Bulunmalıdır ?


Kurumsal kimlik pek çok şeyin bir araya gelmesinden meydana gelmektedir. Basılı ürünlerin yanında web adresi ve dijital tanımlarda da kullanılan bu kimlik firmanın imzası haline gelmektedir. Basılı kurumsal kimlik bulunduran ürünler;

·         Ürün ambalajları

·         Bina, ofis gibi alanlar

·         Firmanın kurum içi ve kurumlar arası kullandığı antetli kağıtlar

·         Zarflar

·         Dosyalar

·         Firma elemanlarının sahip olduğu kartvizitler

·         Firma adına kesilen faturalar

·         İrsaliyeler

·         Tahsilat mektupları

·         Sertifikalar

·         Firmanın hazırladığı kurumsal yayımlar

·         Raporlar

·         Kataloglar

·         Reklam ve broşürler

·         Ajandalar

·         Takvim ve bloknotlar olarak sıralanabilir.

Tüm bu ürünler firmanın imzasını taşıdığında kurumsallık açısından müşterileri etkileyen önemli ayrıntılardır. Firmanın kurumsal kimliği onun basılı ürünleri ve web ürünleri gibi tüm ürünlerinde sahip olduğu imzayı ifade etmektedir.

Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur ?


Kurumsal kimlik oluşturma süreci birkaç farklı aşamadan meydana gelmektedir. Öncelikle firmalar beklentilerini aktarmalı ve hedef kitlelerini belirlemelidir. Bunun ardından uzman ekipler tasarım işlemlerine başlamaktadır. Tüm ürünler ihtiyaca yönelik olarak ve çağa uygun biçimde tasarlanmalıdır. Böylece firmanın modern bir çizgiye sahip ürünleri ortaya çıkmaktadır. Uzmanlar tarafından planlaması sağlanan kimlik örneği müşteriye sunulur. Müşterinin istediği değişiklikleri de tamamlanan ürün basım aşamasına geçer ve yukarıda belirtilen tüm basılı ürünler firmanın kurumsal kimliğini içerecek şekilde hazırlanır.

Tasarım yapılırken dikkat edilmesi gereken konular da mevcuttur. Bunlardan en önemlisi tasarımda firmanın logosunun bulunmasıdır. Firmanın logosu basılan her üründe aynı olmalıdır. Ürünlerin renkleri yazı tipi hiçbir değişikliğe uğramadan her basılı üründe mutlaka logo bulunmalıdır. Diğer bir önemli konu ise, firmanın bütün ürünlerinde kullanılacak olan temel rengin belirlenmesidir. Firmanın sağlamış olduğu hizmete göre ana renk belirlenerek akılda kalıcılık da artırılır. Renklerin akılda kalıcı ve uyumlu olması, rakip firmalardan farklı görünmesi gibi pek çok durum da göz önüne alınmalıdır. Özetle kurumsal kimlik bir firmanın dışarı açılan yüzüdür. Bu nedenle OFİSTO olarak uzman ekipler ile çalışma sağlıyor ve kurumsal kimliğinizi sizi en iyi yansıtacak şekilde oluşturuyoruz. 

KURUMSAL KİMLİK İÇİN HEMEN TEKLİF AL

DİĞER HİZMETLERİMİZ